Agent literacki to alchemik, który w pełnym nadziei trudzie przetapia jasny kruszec kariery pisarskiej i w tajemniczy sposób spaja w jedno słowa i pieniądze. W tej enigmatycznej profesji splatają się i przenikają skomplikowane relacje pomiędzy autorem, agentem, wydawcą i czytelnikami, przysparzając wszystkim zaangażowanym stronom wzajemnych korzyści. -- za Davidem Lindseyem, Rules of Silence (Warner Books, 2003), p. ix.
Ilustracja Moniki Kruszewskiej
Szanowni Państwo!
Informujemy Państwa, że w maju 2012 roku zamknęliśmy naszą listę reprezentacji. Pracować będziemy jedynie nad nie zakończonymi dotąd projektami wydawniczymi i bieżącymi sprawami organizacyjnymi. Postanowiliśmy pozostawić w sieci stronę internetową agencji w jej dotychczasowym kształcie, traktując to jako rodzaj dokumentacji naszej kilkuletniej działalności, a także formę promowania reprezentowanych przez nas w tym czasie autorów, ilustratorów i wydawców. Nowymi propozycjami wydawniczymi zainteresowana jest współpracująca z nami Agencja Literacka Doroty Podhoreckiej. Miło mi poinformować Państwa, że odziedziczyłam całość autorskich praw majątkowych do twórczości Marty Tomaszewskiej. Wszystkich zainteresowanych wznowieniami Jej utworów serdecznie zapraszam do współpracy.
Alicja Solska
Szanowni Państwo!
Reprezentujemy Autorów książek dla dzieci – pisarzy,
ilustratorów, tłumaczy. Współpraca z artystami słowa i obrazu jest dla nas
zaszczytem i prawdziwą przyjemnością. Naszym celem jest nie tylko znalezienie
wydawcy, ale też promocja książki i ochrona praw Autora. Interesują nas przede
wszystkim opowieści na rodzinną półkę z książkami, mądra baśń, przygoda, ciepła
romantyczna tajemnica, książka obrazkowa. Wiemy, że nie wszyscy twórcy czują
się dobrze w środowisku dużych wydawnictw. Oferujemy alternatywę w formie
osobistej, uważnej pracy z autorami, których twórczość podziwiamy. Wierzymy w
to, że wielkim autorem się staje, a nie rodzi. Jesteśmy skłonni towarzyszyć
Państwu w budowaniu kariery artystycznej, służyć radą i pomocą na różnych
etapach procesu wydawniczego. Nie możemy obiecać publikacji lub sprzedaży,
możemy obiecać profesjonalizm i respektowanie we wzajemnych stosunkach
powszechnie przyjętych w pracy agenta literackiego norm dobrego obyczaju.